richardengelfriet.nl

Home » Ondernemerschap en marketing » Zo simpel kan het zijn

Zo simpel kan het zijn

Ergert u zich ook zo aan collega’s, buren en bedrijven die ‘moeilijk doen’ tot een kunst hebben verheven? Welkom in Nederland, het land waar het makkelijk is om moeilijk te doen. Gelukkig kan het ook simpel.

Dit boek bevat 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Het bedenken van simpele oplossingen is echter knap lastig. Gelukkig vindt u in dit boek inspirerende tips en praktische voorbeelden om direct mee aan de te slag te gaan.



U leert bijvoorbeeld hoe u:

• met een simpel worstenbroodje levens kunt redden
• met een sticker wetsovertreders kunt vangen
• bergen werk kunt verzetten zonder zelf een poot uit te steken
• met het organiseren van een feestje pijnlijke bezuinigingen kunt voorkomen

Nederlands eenvoudigste ondernemer Richard Engelfriet, auteur van de bestseller ‘Hoe vang ik een rat’, neemt u mee in een wereld vol eenvoud. Hij hielp al veel organisaties met versimpelen en laat u zien hoe u zelf ook verbluffend simpel kunt werken. Dus of u nu CEO bent van een beursgenoteerd bedrijf of schoonmaker van een ministerie, het antwoord op uw moeilijkste vraag is altijd simpel!

Recensies
***** ‘Wat een eenvoudig boek! Geen stappenplannen en geen managementmodellen. Simpelweg heerlijk leesvoer.’
* ‘Wat een eenvoudig boek. Geen stappenplan of managementmodel te vinden. Zo simpel kan het toch niet zijn?’

Zo simpel kan het zijn (ISBN 9789461260000) heeft een simpele prijs: 15 euro, dat is 50 cent per advies.

Bestel via managementboek.nl!

Kijk hieronder voor een gratis preview!

Heeft u zelf nog een probleem dat vraagt om versimpeling?
Misschien heeft u zelf nog wel een issue waarbij u mijn simpele hulp kunt gebruiken. Laat uw vraag dan hieronder bij de reacties achter, en ik zorg binnen een week voor een simpele oplossing!


23 reacties

  1. Sido schreef:

    Leuk Richard eens live te zien bij Sarkondag Den Helder, na het volgen en lezen van zijn columns. Sterk hoe ingewikkelde zaken teruggebracht worden tot de kern. Heerlijke nuchterheid maakt duidelijk. Bedankt.

  2. Peter schreef:

    Hi Richard,

    jouw boek herinnerde me aan een probleem dat nodig opgelost moet worden. Teveel fietsen bij stations die zorgen voor grote ergenissen, zie ook bijgaand artikel:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3718204/2014/08/14/Recordaantal-fietsen-verwijderd-van-stations.dhtml

    Hoe zou jj dit simpel oplossen?

  3. Leuke case, dankjewel! Ik zou hetzelfde simpele principe hanteren waarmee ze op festivals bekers opruimen: verzamel een meter bekertjes en je ontvangt een gratis drankje. Zo zou je ook het probleem van zwerffietsen kunnen oplossen: lever een zwerffiets in en je krijgt 5 euro. Wie zijn fiets wil ophalen, betaalt een boete van 50 euro. Zo bedruipt het systeem zichzelf en kijk je wel goed uit om je fiets daar illegaal te plaatsen 😉

  4. Jaap schreef:

    Ik dacht: ik maak er eens een boekrecensie van…

    HETEVANGELIE VAN DE EENVOUD

    Richard Engelfriet, naar eigen zeggen Nederlands eenvoudigste ondernemer, predikt in zijn nieuwe boek ‘zo simpel kan het zijn’ het evangelie van de eenvoud. In 30 hoofdstukjes passeren columns waarin lastige maar ook hele herkenbare problemen op verfrissend eenvoudige, en daardoor ook vaak verrassende wijze, worden opgelost. Het is plezierig leesvoer voor op vakantie, op de werkvloer, of zoals bij ons op het toilet, dat je aan het denken zet.

    Het is een mooie boodschap, dat evangelie van de eenvoud. Ik constateer wel een smetje: aan het eind van het boekje is er een hoofdstuk met tips waar je direct mee aan de slag kunt. Daar valt het boek terug van een inspiratiebron naar het niveau van een (hetzij simpatieke) managementscheurkalender met voor iedere dag een tip. In plaats van de lezer een vrij te laten grasduinen, wordt opeens een dagprogramma voorgekauwt. Jammer, dat was voor mij net iets te simpel.

    Desalniettemin: 29 goede hoofdstukken van de 30. Dat is een keurige score!

  5. […] op twitter weer eens tegenkwam. Ik ontdekte dat hij een superleuk nieuw boek heeft geschreven, ZO SIMPEL KAN HET ZIJN genaamd. En ik zag dat zijn ebook precies dezelfde prijs had als zijn papieren boek. […]

  6. Sheila schreef:

    Gisteren gekregen, vandaag gelezen, en nu ook alle blogs aan het doorlezen. Ik krijg er veel energie van, en zit allerlei dingen te bedenken hoe het anders kan 🙂 Leuk! Het maakt mij een blij meisje van 42 🙂

  7. […] Engelfriet is ondernemer en auteur van het boek “Zo simpel kan het zijn“. Hij heeft geen mission statement, geen visie op papier staan noch een vijfjarenplan. Hij […]

  8. […] Engelfriet is dagvoorzitter, spreker en columnist. Auteur van managementtitels, waaronder Zo simpel kan het zijn bij Uitgeverij […]

  9. Anne Malsy-Mink schreef:

    Wat knap ik op van de filosofie in Zo Simpel Kan Het Zijn. Keep it simple, keep it small, keep it personal. En maak gebruik van wat er al is. Een verfrissende kijk op het leven die ik als startend ondernemer direct kan inzetten. Thx Richard!

  10. […] Engelfriet is auteur van het boek ‘Zo simpel kan het zijn’ en doet momenteel onderzoek naar succesformules. Hij is nog altijd op zoek naar de eerste […]

  11. […] wel een tikje verlegen. Zet hem in een volle kroeg en hij klapt helemaal dicht. Zijn vorige boek Zo simpel kan het zijn paste dan ook helemaal bij de pleasende Engelfriet: ‘Ik kreeg verzoeken of ik niet een soort deel […]

  12. […] Het antwoord op die vraag is simpel: we gebruiken moeilijk taalgebruik, omdat dat makkelijk is. U hoort het goed: moeilijk doen is de makkelijke weg. En het omgekeerde is ook waar: dingen simpel en begrijpelijk houden, is heel moeilijk. […]

  13. […] Richard Engelfriet (1977) is de openingsspreker van het congres. Ook dat is anders dan anders. Geen spreker uit de medezeggenschapshoek, maar een inleider met ruim 15 jaar ervaring als dagvoorzitter, columnist en spreker. Richard Engelfriet is auteur van vele managementboeken, waarvan ‘Hoe vang ik een rat?’ en ‘Passie!’ de bekendste zijn. Hij is inspirerend en energiek; precies de juiste man om het congres op gang te brengen! De deelnemers aan het congres ontvangen zijn laatste boek: ‘Zo simpel kan het zijn’. […]

  14. […] meer eenvoud? Deze maand heb ik mijn boek Zo simpel kan het zijn als luisterboek ingesproken. U kunt het onder meer op Storytel beluisteren, of klik hier voor een […]

Plaats een reactie

Vul hier uw emailadres in en ontvang iedere nieuwe column in uw inbox!

Bestel mijn boek ‘De Succesillusie’